onsdag 1 september 2010

Tom's Diner

Tre dagar in på min fjärde termin. Och jag har läst! Jag har läst lite varje dag, faktiskt. Visst ska man inte ta ut något i förskott, men jag är redan lite stolt över att jag visar viljan. Det kan gå att vara lite mer disciplinerad och ägna dagarna åt skolan, kvällarna åt ledighet - istället för tvärtom, om jag nu ens hade förut... Jag är faktiskt rätt bra på att sätta mig ner med bara boken och blocket. Problemet ligger bara i att inte låta tankarna vandra iväg. För då hamnar jag på villovägar jag borde undvika. Men det blir nog lättare framemot hösten, bara jag håller mig lugn.

Jag köpte min första tanttidning idag. Det är lika bra att erkänna, ett rykande färskt exemplar av Året Runt fick slinka ner i kundkorgen. Till mitt försvar så fick man med på köpet en hel liten bok med Cheesecake- och Kladdkakerecept, mina favoritbakverk. Men ja, så här i efterhand så inser jag att det kanske ändå inte är helt accepterat att köpa en tidning för pensionär+ när man är 22 år...

Inga kommentarer: