tisdag 19 januari 2010

Bulletproof

Äntligen har jag fått sitta med på mina första samtal. Det här var ju den delen som jag innan funderade mest på - hur kommer det gå till egentligen? Ska jag bara sitta där tyst bredvid medan kuratorn pratar med eleven? Svaret är ja. Det är precis vad jag gjort idag - jag har suttit alldeles tyst på en stol och bara observerat hur samtalet gått till. Mycket intressant såklart men också mycket underligt att bara sitta där och inte låtsas om att jag finns. Min förhoppning är väl att inom de här 15 veckorna åtminstone säga något ord under samtalen, men det dröjer självklart ett tag. Jag måste först lära känna de här eleverna lite bättre. Så det bara stalpas på hög, alla spännande saker jag ska få uppleva och lära mig. Jag gillar det! Nu är det bara det här med sömnen då, jag kan inte hjälpa att vara helt slut när jag kommer hem. Men det är väl så i början. Jag måste bara låta det ta tid.

Inga kommentarer: