onsdag 20 januari 2010

Intuition

Mitt i allt tumult med ny praktik ska jag planera för framtiden. Framtiden som innebär sommaren 2010! Jag har pendlat mellan att vara überpeppad och vara rent ut sagt helt ointresserad inför vår stundande USA-resa. Och igår måste jag medge att jag var någonstans mittemellan. Jag ville självklart inte skippa hela resan, men ändå - kanske jag borde korta av den lite? Så jag var kluven igår, över hur jag skulle göra men det slutade faktiskt med att jag bokade min biljett. Trots att jag inte var helt övertygad om att det var rätt sak att göra. Men jag vill ju göra det här, jag vill resa - jag behöver resa och se mer. Så 8 juni är det dags! Tråkigt bara att man kvinnliga intuition är så stark. När jag bokade kände jag att det var fel, att jag borde vänta. Och idag fick jag veta varför; biljettpriset hade gått ner. Just my luck, så att säga... Men pengar är väl en världslig sak, så det är bara att glömma och gå vidare.

Dag 3 på mitt nya favoritställe har inneburit besök på en massa nya ställen. Som förhoppningsvis kan resultera i lite stuidebesök senare! Men det är något som inte är riktigt rätt med mig. Jag blir skrämmande trött av att sitta still. Tröttheten kastar sig på mig och jag måste verkligen kämpa hårt för att klara att hålla mig vaken. Jag behöver nog kolla upp det om det fortsätter och blir värre. För när jag tänker efter har jag ändå haft det så här i princip hela förra året, föreläsningarna var alltid en utmaning att ta sig igenom vaken. Inte bra.

1 kommentar:

Tina sa...

Min kära, jag är så glad över att du trivs med din praktik! Det låter riktigt spännande! Jag saknar dig. MYCKET!
Ska försöka komma igång med min blogg också, kan dock inte lova alltför mycket..


JA ÄTE PANNKAKA!
Puss